~Sejuta Tahniah Untuk Sarimah Hamzah~

Assalamualaikum & Hai,

Di renjis renjis di pilis 
Di tepungi lah tawar 
Hai beras kunyit di tabur 
Disiram si air mawar

Duduk muda sejoli 
Atas pelamin berseri 
Dihias intan baiduri 
Sebagai raja sehari


~merpati dua sejoli~

Sejuta tahniah aku nak ucapkan kat Sarimah Hamzah & pasangan, Ijat. Alhamdullilah, selamat jugak korang disatukan. Maaf, maaf, maaf (sambil action macam Nabil dlm ML) sebab aku tak dapat pegi majlis akad nikah korang berdua. Insyaallah kenduri nanti mesti aku mai! Promise.
Aku senyum sensorang kat sini. Macam tak sangka ek, tup tup dah nikah dah pon kawan aku sorang ni. Imah, kawan aku ni masa susah & senang. Kira one of my bestie ar. Dulu teringat masa kita dok umah sewa . Most of time memang ngan hang. Pegi memana pon memang ngan hang. Banyak gila dowh pertolongan hang kat aku. Dunia akhirat tak terbalas. Allah je yang dapat balas tuh sume .  :) 
AH! Tetibe aku sedey. Sorang2 kawan aku dah selamat mendirikan rumah tangga. Jeles? Sudah semestinya! Jodoh aku 'belum tiba masanya' . Bak kata Nazneen Najib. Macam-macam kan yang hang dah lalui ngan ijat. Masih teringat2 lagi waktu kita dok kl dulu, macam2 dugaan, pahit, manis hang dengan dia. Kalau Tuhan kata  dia jodoh kita, sejuta dugaan pon tetap begitu ketentuannya. Aku tumpang hepy yang sangat2 untuk korang!
Takde yang lebey gembira untuk aku bila kawan-kawan aku gembira dalam perjalanan hidup mereka. Selamat melangkah ke fasa baru meninggalkan fasa lama. Dan kaki menuju ke alam perkahwinan yang semestinya lebey mencabar. Doa aku untuk kalian semoga berbahagia sehingga ke akhir hayat, semoga dapat melalui dugaan yang bakal mendatang dengan lebih sabar dan matang. Congrates again babe!

cantek sgt!
sebak jap. ur life not same as da old anymore. begin new chapter.
ececece!

  
muka hang dah cun imah, tapi awat muka ijat cam mintak aku lesing ja! HAHA!


p/s:sila cepat2 dapat baby ye. seronoknya!


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 comments:

**::CIKNUURUL::** berkata...

jeles!,.haha,.tetibe,.*_*

cAmca Dan GArpu berkata...

hehe..comell!..

abadi romeo berkata...

tak serasi la nampak..dengan aku..hehehe...macam sehati berdangsa..cam pinang di belah kapak..

phee ungu berkata...

ahhh .. seronoknya kawen :) ~hehehe

*folo sini :)

Qaseh dalia adelia berkata...

congrats ..lawa hehe

Solihin Zubir berkata...

tahniah juga diucapkan buat pengantin baru..
moga jodoh kekal berpanjangan.. insyaAllah.. aminn..

yaya berkata...

CN: kite pon jeles lar CN.
cik camca: huhu. tau xpe.
romeo:dengan kamu sesuai ek. cam pinang dibelah kapak 2 memang lar terok sgt :)
ungu: syok kan. syok kan. :)
qaseh: huhu! sy ucap tengs utk die :)
solihin: sy smpaikan ucapan tahniah t utk die, amin. kamu bile lagi? :)

Catat Ulasan