bile hubungan itu berakhir...

Assalamualaikum..


Cinta? Penah bercinta? Penah putus cinta?


Aku percaya suma orang pasti penah merasa pengalaman di atas. Bagi yg belum penah merasa, bersyukurlah..Semoga kalian berjumpa orang yang baek dan beriman. Amin : )


Aku bukak fb arini.. Rasa cam dah lama gila x update status.. Rasa cam dh lama gila x komen, mesg kt membe2... Suddenly see my friend's post.. Br putus cinta.. Tangan rasa ringan je nk komen kt page dia..


Sesungguhnya, dia sedang merasakan kepahitan putus cinta setelah Allah beri dia kemanisan cinta itu sendiri..
Yang baek itu dari Dia, dan yg buruk itu dari kita sendiri.. Teringat waktu aku putus cinta dulu.. Jatuh terduduk, jatuh tersungkur, sampai diri ini x mampu berdiri lagi. Diri terasa lemah.. Tertanya2 pada diri, kenapa dia berubah.. Apa yg kurang, apa yg masih belum cukup dan puas.. Semua aku dah berikan.. Semua aku dah korbankan.. Sampai diri terasa seperti sampah ! Itulah rasanya. Apa yang kurang.. Tak ada apa yg kurang sebenarnya.. Itulah hikmah yang Allah beri pada kita dan mau kita berfikir..


Allah itu Maha Mengetahui dan Maha Penyayang.. Pernah dgr pepatah " Allah temukan kita dengan orang yg salah sebelum orang yg betol" Ya, aku akui kenyataan pepatah itu. Walaupun sehingga kini aku belum bertemu dengan yg betul, tp aku tetap bersyukur.. Bersyukur kerna perpisahan ini menjadikan aku wanita yang kuat, tabah, redha dan lebey berhati2...


Pernah dgr pepatah " Allah menguji seseorg itu mengikut tahap kekuatan manusia itu sendiri" Ya, sesungguhnya aku memang manusia yg kuat.. Aku menjadi lebey kuat.. Tidak mahu menyerah kalah pada situasi ini.. Banyak yg aku pelajari dan lihat di sebalik perpisahan itu.. Semuanya yang baek2 belaka.. Sebab Allah beri kepahitan itu untuk kita merasai kemanisannya satu hari nanti..


Percaya pada Dia, pada qada & qadar.. pada ketentuan Allah.. Bila bersedih, berdoalah, nescaya Allah itu Maha Mendengar doa hamban2nya.. Teruskan berlari sampai ke penghujung.. Jangan sesekali mengalah pada perpisahan ini. Kenapa perlu meratapi, menangis, sedih pada orang yang x tau menghargai kita.. Hargailah diri kita terlebih dahulu. Sayangilah diri kita sebaik2nya sebelum sayang itu diberi pada insan lain..
Pepatah ada juga mengatakan " Janganlah terlalu kasihkan sesuatu itu melebihi segalanya, kerna itulah yang akan memakan diri kita suatu hari nanti".


To all da broken hearted, let go of him/her.. Andai tangisan itu dapat melegakan hati, menangislah semahu2nya.. Sampai hati terasa puas.. Sampai hati terasa letih.. Tapi janganlah berputus asa..


Allah itu sentiasa ada .. Dia saja yg dapat tenangkn hati.. Bersujudlah pada -Nya, moga diberi sejuta kekuatan untuk kesakitan ini.. Yang terbaik sedang menunggu anda utk melengkapkan hatinya.. Perlahan2 bangun dan cari lah kasih yang baru.. Jangan tersalah langkah kali ini, dan biarlah Allah yang membimbing jalanmu..


Aku sudah puas menangis, meratapi utk dia.. Cukup lah.. Hati dah terasa letih utk kesedihan itu.. Aku sudah bangun.. Bangun dari mimpi.. Make him/her regret of losing a person like u.. Prove to him/her u are strong and ready to let the past and to begin new chapter more intelligent and more beautiful..


May God bless all of u!! ~~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

cikcleopatra berkata...

lapa jonny's la!!!!muahaha.

yaya berkata...

muahaha! tunggu sat aku dpt gaji dl. !

Catat Ulasan